2010. október 19., kedd

Csokis muffin

2 perce még úgy nézett ki dolgoznom kell ma este, de lemondták a megbeszélést juppi :) és hát mit kezdjek most magammal, ha nem mást, mint képeket szerkesztek, recepteket írok és persze mindezt ide a blogra. Nagyon sok receptes könyvet szoktam bújni, illetve tengernyi gasztroblogot. Ki szoktam próbálni létező recepteket is, de valahogy mindig sikerül átalakítani őket, egyrészt, mert éppen valamelyik hozzávalót nem kedvelem, vagy nincs belőle nekem. Nagyon szeretek elkalandozni egy alapötlettől és szárnyalni, hogy valami saját alkotást tegyek az asztalra.



Ennek a csokis muffinnak az alaptésztája a Különleges muffinok című szakácskönyvből van. Egy két apróságot azért alakítottam rajta az idők folyamán és végül nekem a következő jött be leginkább.

Hozzávalók:
3 tojás
225 g olvasztott vaj vagy margarin
180 g cukor (nádcukor, vagy akár méz és nádcukor kombinációját is lehet választani, kettőből összesen 150-180 g)
125 ml friss tej
190 g liszt
1/2 sütőpor

A tojásokat a cukorral felverjük, hozzáadjuk a mikróban megolvasztott vajat / margarint, majd a tejet is. Nem szükséges nagyon sokáig keverni, amint egységes a massza hozzáadjuk a sütőporos lisztet és csomómentesre keverjük.

Nos ez az alaprecept, ezt kedvünk szerint lehet variálni, én ezúttal egy kis vanília kivonattal és 50 g aprított étcsokival (70%) bolondítottam.

Légkeveréses sütőben 160 fokon 20-25 percig sütöm.

Amint kihűl színes nádcukormázzal díszítem.