2010. november 8., hétfő

Gránátalmás túrógombóc

A múlt héten egész sok túrót vettem. Egyik adagból túrógolyók készültek, másikból gondoltam valami klasszikusat főzni. Nem vagyok a megszokott kaják pártfogója, mindig szeretem ha van valami különleges egy kajában, ezért ezúttal gránátalmával dobtam fel a szokásos túrógombócot.

Gránátalmát be kell valljam eddig kétszer vettem. Első Culinárisból volt, szinte egy ezresbe került. Mézédes volt, megérte az árát, viszont képzeljétek fehér volt!!!! Én még eddig sose hallottam fehér gárnátalmáról. Következőt a Leheltéri piacról vettem még Hollandia előtt, harmadannyiba került, piros volt (tehát fantasztikus a fotókon), de savanykás...ezért csak valami már magában édes kajához tudom használni, ezért is jött az ötlet, hogy cukorral megszórom a gombócokat így a gránátalma savanykás íze jól fog hozzá párosulni.
A gránátalmáról még annyit, hogy 2-3hétig hűtőben eláll, illetve fagyasztani is lehet. Én felbontás után egy részét kis dobozokban lefagyasztottam azt használtam fel most.
A gárnátalmát úgy célszerű felbontani, hogy kettévágjuk vízszintesen, aztán a magos felét tenyerünkbe tesszük és felülről fakanállal elkezdjük ütögetni a héját. Nagyon szépen kijön így az összes mag!


Hozzávaló kb. 20-25 túrógombóchoz:
250 g félzsíros túró
2 evőkanál (tönköly) búzadara
1 tojás

8 evőkanál morzsa (prézli)
5-7 evőkanál olaj (napraforgó olajat ajánlom, semmiképpen sem olívát, mert annak nagyon erős az íze)

egy kevés gránátalma
tejföl
nádcukor


A túrót, tönköly búzadarát és a tojást összekeverjük, alaposan összedolgozzuk. Pihentetjük 1-2 órát szobahőmérsékleten. Ez azért fontos, mert a dara ekkor szívja meg magát és megduzzad, könnyebben fog megfőni.


Kisebb méretű golyókat formázunk a tésztából. Nagyobb lábosban vizet forralunk egy kevés sóval (2-3 csipetnyi). Kanállal egyenként belehelyezzük a túrógombócokat a fövő vízbe és addig főzzük amíg azok a víz felszínére jönnek és akkor is lehet még 3-5percig főzni, mindenképpen nagyon lassú tűzön végig.
Közben el kell készíteni a morzsát olajjal. Felforrósítom egy lábosban és kevés ideig pirítom (2-3 percig). Amint megfőttek a gombócok egyesével áthelyezem és beleforgatom a prézlibe. 




Gránátalmával, cukorral és tejföllel tálalom.