2011. január 18., kedd

Tunéziai tagine Könyves Keddre


Ezen recepttel csatlakozom én is Puffin Könyves Kedd akciójához. Aki nem tudná még ez annyit jelent, hogy ezen a napon szakácskönyvből főzünk...azaz legalábbis azt jelenti, hogy kedden választjuk ki a receptet és valamikor meg is főzzük :) Nos én ezt még múlt héten választottam ki és készítettem el, de ha már keddi téma, gondoltam ma publikálom.
Eddig én csak a marokkói taginet ismertem, nem is tudtam, hogy létezik tunéziai tojásos tagine is. Chili&Vanília szakácskönyvében található ez a fantasztikus előétel recept. Ahogy ő is írja, ez inkább az olasz frittatára hasonlít. A szakácskönyvben szereplő adag felét sütöttem meg, azaz csak 4 főre.

Hozzávalók 4 főre:
1 hagyma
1 gerezd fokhagyma
2 evőkanál olaj
1/4 kk őrölt bors
1/2 kk őrölt fahéj
1/2 kk őrölt kömény
csipetnyi őrölt kardamom
csipetnyi őrölt koriander
20 dkg pulykacomb apróra kockázva
10 dkg zöldborsó (friss, fagyasztott)
4 tojás
3 dkg reszelt gruyère sajt
4-5 szál friss petrezselyem


A hagymát és fokhagymát apróra vágjuk. Olajon, fedő alatt pároljuk egy keveset. Megszórjuk a borssal, fahéjjal, köménnyel, korianderrel és kardamommal, majd hozzáadjuk a felkockázott pulykahúst. Egy keveset pirítjuk, majd felöntjük egy kevés vízzel. Fedő alatt 30-40 percet főzzük, néha belekeverünk és adunk hozzá még vizet ha szükséges. 25-30 perccel később hozzáadjuk a borsót is. Főzzük további 5-7 percet.
A sütőt előmelegítjük 170 fokra (légkeveréses). A tojásokat villával felverjük hozzáadjuk a húsos ragut, a reszelt sajtot, a finomra vágott petrezselymet és sót ízlés szerint. Olajjal kikent tepsibe (10*20 cm) 15 perc alatt megsütjük. Langyosan vagy hidegen szeleteljük.

A Játék még csütörtök éjfélig tart, ha nyerni szeretnél, akkor legyél a Facebook oldalam kedvelője, vagy rendszeres olvasom itt a Bloggeren. Sorsolás pénteken. Világszerte postázom, szóval ez nem lesz akadály :)