2011. február 28., hétfő

Epressz kakaós macaron, átdolgozott alaprecept


Ajándékba készült ez a kakaós macaron, csak annyiban expressz, hogy a krémje csokipuding, tehát amint megsült a macaron szinte végeztünk is a munkával. Új arányokkal kísérleteztem ezúttal és nekem nagyon bevált. Sokkal kevesebb porcukor és több mandula került bele. Ahogy párom mondja ez tésztásabb lett, nem annyira cukros. Ezt a receptet nagyon ajánlom azoknak akik most kísérleteznek a macaronnal, sokkal biztosabb a siker!


Hozzávalók (20-25 darabhoz):
50 g tojásfehérje
75 g őrölt mandula
90 g porcukor
2 evőkanál kristálycukor
3 tk holland kakaópor

Töltelék:
1/2 gála csokipuding
200 ml tej
1-2 tk kakaó


Az 50 g tojásfehérje kb. 2 tojásfehérjét jelent, de muszáj lemérnünk. 1-2 napot hűtőben vagy szobában pihentetjük. Egy tálban összekeverjük a mandulát és porcukrot. Én nem szoktam tovább őrölni a mandulát, de aki teljesen sima felületet akar elérni annak célszerű kávédarálóban megőrölni.



Abban is változtattam a Helene féle recepten, hogy több cukorral vertem fel a habot (tojásfehérje mindenképpen szoba-hőmérsékletű legyen). Elkezdem verni, majd hozzáadok 2 evőkanálnyi cukrot és kemény habbá verem. A kicsit több cukortól krémesebb állagú lesz a tojásfehérje és kevésbé törik össze, amikor a mandula-porcukorral összekeverem. A tojásfehérjéhez adagolom a kakaót és homogénre keverem. Félreteszem a gépi mixert és kézi habverővel a kakaós tojáshabot a porcukor-mandula keverékhez adom. Ne keverjük sokáig, mert akkor folyékony lesz és megreped a macaron.



Habzsákba teszem és kb. 1.5 cm átmérőjű köröket nyomok a tepsibe (teflonba nem szoktam sütőpapírt helyezni, különben érdemes sütőpapírt használni). 30-40 percig pihentetem, addig a teteje megszárad, érintésre már nem szabad ragadnia. Ez azért fontos, mert ha nem szárad meg a teteje, akkor sütéskor a felület meg fog repedni. 30-40 perc elteltével a sütőt 140 fokra előmelegítem. Légkeverésen vagy anélkül is lehet sütni, már mindkettő bevált. Egy kevés idő elteltével 130 fokra lehet mérsékelni, de ez sütő függő! Semmiképpen sem szabad megégnie a macaron felületének. 12-15 perc alatt megsütöm.


Tölteléknek csokipuding készült. Főzés nélküli Gála csokipudingot egy kevés holland kakaóval kevertem össze, hogy még sötétebb színe legyen, illetve kakaósabb íze legyen. Hozzáadtam 200 ml tejet. Amint a puding összeállt és a macaronok kihűltek beletettem a tölteléket. 


Fogyasztásig minimum néhány órát, de legjobb ha 1 éjszakát hűtőben tartjuk.